January 21, 2011

kerja yang halal lagi menyucikan :D

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
السلام عليكم

Hey korang , aku DAH DAPAT KERJA ! ngiahaha . agak agak korang aku kerja ape ? haaa...tau tak ? tak tau kann... sebab kerja nye sampai 31 january ni je . dan yang paling penting orang labis tak akan jumpe aku di mana aku bekerja . bukan kedai makan , bukan supermaket , mini maket , 7e, guardian , malah pam minyak sekalipun , HAHA . muke aku bukan di situ ya . harap maklum . actually aku baru je start keje 20 january . dan masuk ni baru dua hari aku kerja .

Gaji nye ? ermm...ibarat kata Shaheera Razib "masyukkkkkkkkk" . korang bayang kan dalam 10 hari boleh dapat 6 rat ke atas . tu belum kerja sebulan , mau 2000 lebih gajinya .. bagi aku tu sudah memadai kot sebagai seorang 'penanam anggur' selama 2 bulan ni . eh eh , korang tak tau lagi ea aku kerja ape .. okey laa aku bagi tau ..sabar sabar ..heshhh , nampak muke dah tak sabar dah tuu . hehe . aku kerja catering untuk polis yang jaga pilihanraya kecil kat labis tuu . korang tau tak brape polis yang ade kat labis tu ? 3000 maaa.... korang bayang kan aku yang kerja kat catering yang bahagian kene siap kan buah buahan sebanyak 5 kali sehari yang bilangan nye 3000 orang polis ! tu belom masok VVIP yang datang ..kepala hotak die.. HAHA . dah abes bayang kan dah ? :)

Makin lame makin licin kulit tapak tangan aku , sebab hari hari aku pegang buah buahan . tak percaya ? mehh aku bagi korang rasa tapak tangan aku yang halus mulus ni .. tak payah guna baby johnson , vaseline , HAHA . pegang buah je tapak tangan boleh jadi halus mulus ! kerja aku tuu boleh la tido tido kejap, dalam setengah jam ke..penat ouuuhh .. kerja kalo duduk tape, ni berdiri memanjang . boleh jadi jelly kaki aku :D

Catering yang aku tengah keje ni sebenarnya diorang punye pusat kat sekolah sains sukan kat Kota Tinggi tu . pekerja dorang semua kebanyakannya asal dari utara . dari Perak laa, Kedah laa, Penang la.. kenkadang sampai satu tahap tu aku tak faham dorang cakap ape, aku boleh cakap 'bang, ulang balik, tak paham ape abang cakap' HAHA . lepas ni jangan rasa hairan lahh kalau Kak Rara menggunakan bahasa perantaraan dengan orang labis bahasa utara pulak . jangan kejut naa.. senyum pon jangan . gelak lagi laaa.. haha . ehh , tergelak sendiri pulak . ade pakcik sorang ni dari penang, die ajak aku kerja dengan dieorang kat Kota Tinggi tuu . die cakap 'kalau hang dok sana keje dengan kami rumah diesediakan , kereta disediakan , gaji disediakan , makan minum disediakan , uniform disediakan ' hurrmm senang cerita semua disediakan laa cuma bawak badan ja . HAHA . bile pikir pikir balik okey jugak kan . gaji pon lumayan . tapi aku nak belajar . aku tak nak keje lagi . mungkin aku tolak tepi dulu tawaran pakcik tu

Tempat yang aku kerja tuu ramai mamat mamat hensem bai..wahhh, terkedu aku mase first first masuk . HAHA . gatal kan aku ? miang nak mampos kann . ahh , kesah lak aku . yang penting aku datang aku nak kerja dapat duit yang halal tu je . semua pandang macam nak makan aku je mase masok keje semalam.. tapi dieorang sporting ..keje ade yang nyayi nyayi, gelak gelak , gurau gurau .. yelaa kerja dah penat , tu je laa yang boleh hilang kan sedikit kepenatan kerja sehariann kan . semalam pergi kerja ade la sikit aku tepek tepek make up kat muka ni , tapi dah dua hari keje dah lupe nak pakai bende alah tu sume . HAHA . aku just cakap dalam hati 'tak de sape pon nak pandang aku mase kerja nanti'..heee..baik kan aku...aku tak nak sape sape pon pandang aku . sebab AKU TAK HOT. korang kene faham ayat yang aku bold tuu . faham sedalam yang boleh , okey ?


ni lah muke first first guna make up tapi sehari je lepas tuhh dah tak pakai lagi sebab nak nampak natural saje . HAHA . ayat tak boleh pergi dowh . lip lap lip lap tudung aku . mengerlip nyah !

No comments:

Post a Comment